loading...
تارنمای صلوات
افزایش بازید با لینک باکس تار اس ام اس
عباس بازدید : 280 شنبه 18 شهریور 1396 نظرات (0)
 
از تو تا می ماند جبریل امین
لافتی می خواند جبریل امین
لا فتی می خواند شاید می شناخت
نه تو را تنها محمد می شناخت
 
عباس نعمتی
 
🔸یک نکته‌ای که لازم است
پیروان اهل بیت (ع)
و نیز همه‌ی مسلمانان در نظر داشته باشند،
این است که:
ما از حادثه و واقعه‌ی غدیر
- که نشانه‌ی عظمت اسلام و جامعیت اسلام است -
به عنوان وسیله‌ای برای تضعیف اسلام استفاده نکنیم.
 
🔸این را من بالخصوص امروز
و این روزها موظفم
و مقیدم
که به همه‌ی ملت عزیزمان
و همه‌ی مسلمانها
در هر نقطه‌ی دنیا عرض بکنم
که مراقب باشند
امروز
برای تضعیف اسلام،
دشمنان به دنبال همین نقطه‌ی خاص،
همین چیزی که منشأ عظمت اسلام است،
هستند؛
یعنی مسئله‌ی شیعه و سنی،
قبول غدیر و انکار غدیر.
 
🔸دشمن میخواهد
مسئله‌ی غدیر را
یک مایه‌ی برادرکشی
و جنگ و خونریزی قرار بدهد؛
در حالی که غدیر میتواند
وسیله‌ی
ائتلاف و برادری
مسلمانها با هم باشد.
مرحوم شهید مطهری (رضوان‌اللَّه‌علیه)
قبل از انقلاب
یک مقاله‌ی مفصلی
درباره‌ی کتاب «الغدیر» علامه‌ی امینی نوشتند
و ثابت کردند که
الغدیر علامه‌ی امینی،
وسیله‌ی وحدت مسلمین است.
 
🔸بعضی خیال میکردند
کتاب الغدیر ممکن است
مایه‌ی افتراق بشود.
ایشان میگوید
اگر درست فکر کنیم،
درست عمل کنیم
و سنجیده پیش برویم،
کتاب الغدیر مایه‌ی وحدت دنیای اسلام است.
 
🔸برادران اهل_سنت ما هم میتوانند
در یک محیط خالی از پیش‌داوری
به منابع غدیر مراجعه کنند؛
یا میپذیرند،
یا نمیپذیرند.
در هر دو صورت،
چه بپذیرند و چه نپذیرند،
این معنا مسلّم است
که قضیه‌ی غدیر هیچ‌گونه
جنگ و دعوای بین پذیرنده و نپذیرنده
به وجود نمیآورد
و اختلافات را ایجاب نمیکند.
 
🔸برای شیعیان هم همین‌طور است.
شیعیان هم خدا را شکر کنند
که از طرف پروردگار به نعمت
این اعتقاد و معرفت
متنعم شدند.
 
▫️رهبر انقلاب، ۱۰ دی ۸۵
عباس بازدید : 282 شنبه 18 شهریور 1396 نظرات (0)
 
🔸مسئله‌ی «غدیر» یک مسئله‌ی تاریخىِ صرف نیست؛
نشانه‌ای از جامعیت اسلام است.
 
🔸اگر نبی مکرم (ع)
- که در طول ده سال، یک جامعه‌ی بدوىِ آلوده‌ی به تعصبات و خرافات را با آن مجاهدتهای عظیمی که آن بزرگوار انجام داد و به کمک اصحاب باوفایش به یک جامعه‌ی مترقی اسلامی تبدیل کرد -
برای بعد از این ده سال، فکری نکرده بود
و نقشه‌ای در اختیار امت نگذاشته بود،
این کار ناتمام بود.
 
🔸رسوبات تعصبات جاهلی به قدری عمیق بود
که شاید برای زدودن آنها سالهای بسیار طولانی نیاز بود.
ظواهر، خوب بود؛
ایمان مردم، ایمان خوبی بود؛
البته همه در یک سطح نبودند؛
بعضی در زمان وفات پیغمبر اکرم (ص)
یک سال بود، شش ماه بود، دو سال بود
که اسلام آورده بودند؛
آن هم هیمنه‌ی قدرت نظامی پیغمبر (ص)
همراه با جاذبه‌های اسلام،
اینها را به اسلام کشانده بود.
همه که جزو آن مسلمانان عمیقِ دوران اول نبودند.
 
🔸برای پاک کردن رسوبات جاهلی از اعماق این جامعه
و مستقیم نگه داشتن خط هدایت اسلامی بعد از ده سالِ زمان پیغمبر،
یک تدبیری لازم بود.
اگر این تدبیر انجام نمیشد،
کار ناتمام بود.
 
🔸این که در آیه‌ی مبارکه‌ی سوره‌ی مائده میفرماید:
«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»
تصریح به همین معناست که این نعمت
- نعمت اسلام، نعمت هدایت، نعمت نشان دادن صراط مستقیم به جامعه‌ی بشریت -
آن وقتی تمام و کامل میشد
که نقشه‌ی راه برای بعد از پیغمبر هم معین باشد؛
🔸این یک امر طبیعی است.
 
▫️رهبر انقلاب، ۱۰ دی ۸۵
عباس بازدید : 196 شنبه 18 شهریور 1396 نظرات (0)
 
🔸امیرالمؤمنین را که از لحاظ شخصیت
- چه شخصیت ایمانی،
چه شخصیت اخلاقی،
چه شخصیت انقلابی و نظامی،
چه شخصیت رفتاری با قشرهای مختلف افراد -
یک فرد ممتاز و منحصر بفردی بود،
منصوب کردند
و مردم را به تبعیت از او موظف کردند.
 
🔸این هم فکر پیغمبر نبود،
این هدایت الهی بود،
دستور الهی بود،
نصب الهی بود؛
مثل بقیه‌ی سخنان و هدایتهای نبی مکرم (ص)
که همه، الهام الهی بود.
این دستور صریح پروردگار به پیغمبر اکرم (ص) بود،
پیغمبر اکرم (ص) هم این دستور را عمل کردند.
 
🔸مسئله‌ی غدیر این است؛
یعنی نشان‌دهنده‌ی جامعیت اسلام
و نگاه به آینده
و آن چیزی که در هدایت و زعامت امت اسلامی شرط است.
آن چیست؟
 
🔸همان چیزهایی که شخصیت امیرالمؤمنین (ع)، مظهر آنهاست:
یعنی
«تقوا»
«تدین»
«پایبندی مطلق به دین»
«ملاحظه‌ی غیر خدا و غیر راه حق را نکردن»
«بی پروا در راه خدا حرکت کردن»
«برخورداری از علم»
«برخورداری از عقل و تدبیر»
«برخورداری از قدرت عزم و اراده»
این یک عمل واقعی و در عین حال نمادین است.
 
🔸امیرالمؤمنین (ع) را با همین خصوصیات نصب کردند،
در عین حال این نماد زعامت امت اسلامی
در طول عمر اسلام
- هر چه که بشود -
همین عمل است؛
یعنی نماد زعامت و رهبری اسلامی
در طول زمان همین است،
همان چیزی که
در انتخاب الهی امیرالمؤمنین (ع) تحقق پیدا کرد.
غدیر، یک چنین حقیقتی است.
 
▫️رهبر انقلاب ۱۰ دی ۸۵
عباس بازدید : 243 شنبه 18 شهریور 1396 نظرات (0)
عید غدیر بر شما مبارک باد.
عید غدیر
 
فارغ از هر دو جهانم، به گل روى على
از خُم دوست جوانم، به خَم موى على
طى كنم عرصه ملک و ملكوت از پى‌دوست
یــاد آرم به خرابات، چو ابروى على
 
امام خمینی(ره)
 
اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آن قدر ازش تجلیل کرده‌اند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئله‌ای است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس می‌گوید که «به قدر این کفش بی‌قیمت هم پیش من نیست» آنکه هست اقامه عدل است. حضرت امیر- سلام الله علیه- و اولاد او می‌توانستند در صورتی که فرصت بهشان بدهند، اقامه عدل را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی رضا دارد انجام بدهند، لکن فرصت نیافتند.
زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده‌خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست‌اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است.
 
📚 امام خمینی (ره)؛ ۲ شهریور ۱۳۶۵
درباره ما
Profile Pic
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت از نظر شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 161
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 114
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 1,537
  • بازدید سال : 15,021
  • بازدید کلی : 697,598
  • کدهای اختصاصی
    صلوات

    تارنمای سرگرمی مذهبی صلوات از سال ۱۳۹۲ با هدف ترویج فرهنگ سرگرمی سالم و حلال کار خود را شروع کرده است.
    لطفا با نظرات خود مارا در بهتر شدن مطالب سایت یاری دهید.

    آدرس ایمیل سایت

    tarsms.ir@chmail.ir

    شماره پیامک سایت

    50002010090467